Etusivu / Kotiseutuarkisto

Kotiseutuarkisto

Nivala-Seura ry ylläpitää Nivalassa kotiseutuarkistoa, johon on jo pitkään koottu paikkakunnan yksityishenkilöiden ja yhteisöjen asiakirjoja, valokuvia, äänitteitä sekä muuta aineetonta kulttuuriperintöä.

Mikäli hallussasi on esimerkiksi yhdistysten asiakirjoja kuten pöytäkirjoja, toimintakertomuksia, tilinpäätöksiä, valokuvia tai muuta paikallisaineistoa voit tuoda ne kotiseutuarkistoon. Voit hyvin ottaa meihin yhteyttä, vaikka et olisi varma materiaalin merkityksellisyydestä. Arvioimme mielellämme tilanteen.

Kotiseutuarkiston materiaali on tutkijoiden ja harrastajien käytössä sopimuksesta.

Arkistoluetteloon ja tilattuun aineistoon voi tutustua Tupalan alakerrassa olevassa työhuoneessa. Ajan ja tarvitsemasi aineiston voit varata Nivala-Puodista, myös sähköpostilla puoti@nivalaseura.fi tai puhelimitse 0449876426.

Kotiseutuarkistosta löytyvät seuraavat pääluokat:

Lisätietoja kotiseutuarkistoista: